Алгоритмічна реалізація комбінаторних ігор

Authors

  • Г. П. Чернійчук Донецький національний університет імені Василя Стуса
  • О. С. Вєтров Донецький національний університет імені Василя Стуса

Abstract

Комбінаторні ігри є досить цікавими з точки зору математики. За рахунок певних особливостей в правилах є велика варіативність в ході, а також розвитку самої гри. Однією із комбінаторних ігор є гра «Так-Тікс», що розроблена Пітом Хейном.

Суть гри полягає в тому, щоб програв той гравець, який забирає останню фішку з ігрового поля. Але основна особливість в правилах, в тому, щоб за одним хід брати не більше фішок ніж в рядку або стовпці, а також за один хід можна взяти фішки які розташовані поруч.

Таким чином виникає варіативність ходів, яка в свою чергу не дає точного визначення виграшних ходів. Щодо самого алгоритмами гри, то він не такий простий як здається на перший погляд. На великому ігровому полі є багато різних комбінацій ходів, які в свою чергу створюють нові комбінації ходів, і так далі.

За допомогою формул з теорії ймовірностей, звісно, можна прорахувати кількість ході, а потім і визначити оптимальну стратегію гри, але навіть на потужних комп’ютерах це може зайняти певний час.

Метою даної роботи є – аналіз алгоритму для комбінаторної гри на прикладі гри «Так-Тікс», а також його реалізація у вигляді комп’ютерної програми.

Author Biographies

Г. П. Чернійчук, Донецький національний університет імені Василя Стуса

студентка 3 курсу спеціальності 113 «Прикладна математика»

О. С. Вєтров , Донецький національний університет імені Василя Стуса

старший викладач кафедри прикладної математики

References

Гарднер М. Математические головоломки и развлечения, 1971. URL:

http://mathemlib.ru/books/item/f00/s00/z0000043/st016.shtml

Мусихин А. К. Логика или фортуна? Игры для всех, 1990. URL:

http://table-games.ru/books/item/f00/s00/z0000012/st011.shtml

Informatics, Programming, Contests 2007. URL: https://ipc.susu.ru/621-2.html

Published

2020-10-13

Issue

Section

Секція "Прикладна математика"