Алгоритмічна реалізація комбінаторних ігор
Abstract
Комбінаторні ігри є досить цікавими з точки зору математики. За рахунок певних особливостей в правилах є велика варіативність в ході, а також розвитку самої гри. Однією із комбінаторних ігор є гра «Так-Тікс», що розроблена Пітом Хейном.
Суть гри полягає в тому, щоб програв той гравець, який забирає останню фішку з ігрового поля. Але основна особливість в правилах, в тому, щоб за одним хід брати не більше фішок ніж в рядку або стовпці, а також за один хід можна взяти фішки які розташовані поруч.
Таким чином виникає варіативність ходів, яка в свою чергу не дає точного визначення виграшних ходів. Щодо самого алгоритмами гри, то він не такий простий як здається на перший погляд. На великому ігровому полі є багато різних комбінацій ходів, які в свою чергу створюють нові комбінації ходів, і так далі.
За допомогою формул з теорії ймовірностей, звісно, можна прорахувати кількість ході, а потім і визначити оптимальну стратегію гри, але навіть на потужних комп’ютерах це може зайняти певний час.
Метою даної роботи є – аналіз алгоритму для комбінаторної гри на прикладі гри «Так-Тікс», а також його реалізація у вигляді комп’ютерної програми.
References
Гарднер М. Математические головоломки и развлечения, 1971. URL:
http://mathemlib.ru/books/item/f00/s00/z0000043/st016.shtml
Мусихин А. К. Логика или фортуна? Игры для всех, 1990. URL:
http://table-games.ru/books/item/f00/s00/z0000012/st011.shtml
Informatics, Programming, Contests 2007. URL: https://ipc.susu.ru/621-2.html